שבוע הבטיחות באלקטרה: עוצרים לרגע כדי לחזור הביתה בשלום
נכסי אריאל
SHARE
העתק קישור
img_news_service

נכתב ע"י: יוסי קסטל מהנדס ראשי של נכסי אריאל

בטיחות היא לא רק מערכת נהלים או דרישה רגולטורית. היא הדרך שבה אנחנו עובדים, מקבלים החלטות ופועלים מדי יום. מתוך תפיסה זו התקיים באלקטרה בין התאריכים 14 עד 17 ביוני שבוע הבטיחות, שנועד לחזק את תרבות הבטיחות בארגון, להעלות מודעות ולחדד את האחריות המשותפת של כולנו לשמירה על חיי אדם.

את שבוע הבטיחות הוביל יוסי קסטל, מהנדס ראשי בנכסי אריאל, מתוך אמונה כי בטיחות מתחילה באנשים, בערנות, באחריות האישית ובנכונות לעצור ולפעול נכון גם ברגעים השגרתיים ביותר.

בטיחות מתחילה באנשים

עם פתיחת השבוע נשלחה לעובדים איגרת מיוחדת ובה הוצגו תכני השבוע והמסרים המרכזיים. בדבריו הדגיש קסטל כי נהלי הבטיחות נכתבו מתוך ניסיון מצטבר, ידע מקצועי והפקת לקחים מהשטח, במטרה אחת ברורה: לשמור על חיי אדם ולמנוע פגיעות ונזקים.

"בטיחות מתחילה בכל אחת ואחד מאיתנו: בהחלטות הקטנות, בהתנהלות היומיומית ובנכונות לעצור כשצריך."

במהלך השבוע נחשפו העובדים לתכנים מקצועיים שעסקו במגוון היבטי בטיחות, החל מסביבת עבודה משרדית וארגונומיה נכונה, דרך בטיחות בדרכים והתנהלות בטוחה במהלך יום העבודה, ועד לבטיחות בשטח ובסביבה הביתית. המטרה הייתה להזכיר כי בטיחות אינה מסתיימת בשערי האתר או המשרד, אלא מלווה אותנו בכל מקום ובכל זמן.

מנהלי החטיבות וצוות הבטיחות עמדו לרשות העובדים לאורך כל השבוע והשיבו לשאלות מקצועיות במטרה לחזק את המודעות ואת תחושת האחריות המשותפת.

מחזקים את הבטיחות בשטח

לצד פעילויות ההסברה התקיימו במהלך השבוע סיורי בטיחות מקצועיים בליווי ממונה הבטיחות מטעם עופר בטיחות. הסיורים אפשרו לבחון מקרוב את יישום הנהלים בשטח, לזהות סיכונים פוטנציאליים ולחדד דגשים מקצועיים מול הצוותים הפועלים באתרים השונים.

אחד משיאי השבוע היה סיור הבטיחות שנערך במגדל אלקטרה. הסיור התמקד בממצאי סקר הבטיחות האחרון שבוצע באתר ובבחינת מוקדים מרכזיים בפעילות השוטפת. המשתתפים סקרו את אזורי התפעול השונים, בחנו תהליכי עבודה קיימים ודנו בדרכים להמשך שיפור וייעול של מערך הבטיחות באתר.

בין הנושאים שנבחנו במהלך הסיור היו עבודות ניקיון בסנפלינג, אזורי החניונים וחדר המשאבות, תחומים שבהם הקפדה על נהלי בטיחות היא חלק בלתי נפרד מהעבודה היומיומית.

בסיור השתתפו יוסי קסטל, מהנדס ראשי, איתן שמואל יועד, מנהל התפעול, ליאור בן חיים, מנהל האתר, קובי חוליו, מנהל האחזקה ועמוס דאבוש, ממונה הבטיחות מטעם עופר בטיחות.

תרבות של למידה ואחריות

אחד המסרים המרכזיים שליווה את השבוע כולו היה חשיבות הדיווח המיידי על אירועי בטיחות. דיווח בזמן אמת מאפשר טיפול מהיר, מניעת הסלמה והפקת לקחים שיכולים למנוע את האירוע הבא.

לצד זאת הודגשה חשיבותם של אירועי "כמעט ונפגע", אותם מקרים שבהם הסיכון לא התממש אך היה עלול להסתיים אחרת. דווקא האירועים הללו מספקים הזדמנות משמעותית ללמידה, לשיפור תהליכים ולחיזוק תרבות ארגונית המבוססת על שקיפות, אחריות וערנות.

היכולת ללמוד מאירועים, לשתף ידע ולפעול לתיקון ושיפור מתמיד היא חלק בלתי נפרד מהמחויבות לבטיחות ומהשאיפה לייצר סביבת עבודה בטוחה יותר עבור כלל העובדים.

הבטיחות ממשיכה איתנו כל השנה

שבוע הבטיחות הסתיים, אך המסר שהוא מביא איתו ממשיך ללוות אותנו בכל יום. בטיחות היא תוצאה של מחויבות מתמשכת, של הקפדה על הפרטים הקטנים ושל ההבנה שכל אחד מאיתנו משפיע על סביבת העבודה של הסובבים אותו.

נמשיך לשאול שאלות, ללמוד, להשתפר ולפעול באחריות, כי בסופו של יום ההצלחה החשובה ביותר היא שכל עובד ועובדת יחזרו הביתה בשלום.



אולי תתעניינו גם